woensdag 25 juli 2018

Klaagzang



Ik merk dat mensen er niet erg goed tegen kunnen als ik niet mee ga in hun geklaag en een eigen mening heb en sorry voor jullie die wel lekker klagen  .Ik kan nog geen boodschappen doen of zelfs wildvreemde mensen beginnen hun verhaal en geklaag over de hitte te spuien . Ik word zo moe van al die negatieve woorden en roep blijmoedig ,we wilden Zomer nou hier is de Zomer dan  !!Ook op de Parfum Site heb ik direct de discussie afgebroken .Is het erg als ik zeg dat ik niet klaag over het weer dat het volkomen zinloos is om te klagen over dingen die ik niet kan veranderen  ,ik zie er het nut niet van in .Als het straks 3 dagen regent krijgen we daar weer gezeur over want dan is het ook weer niet goed .Heb ik het niet warm ? natuurlijk wel al kan ik er beter tegen dan ooit en ook ik zie mijn tuin verpieteren ,heel jammer maar het is niet anders . We genieten elke dag als we in de ochtend buiten zitten aan de koffie ,ik doe mijn boodschappen gewoon in de middag en soms even een siësta  van een uurtje en zo kom ik de dag prima door .Zo dat was even mijn Klaagzang
Elisabeth 

11 opmerkingen:

  1. YESSSSS zo is dat :-) met klagen verander je niks, dan voel je het alleen maar erger:-)
    van mij mag het tot aan kerst zo blijven en dan drie dagen sneeuw en weer van ditte.. nu a, ietsje minder om de massa tegemoet te komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jippy zo blij met jouw reactie ,gelukkig iemand die het met me eens is

      Verwijderen
    2. Ben het ook helemaal met je eens. Het enige dat ik jammer vind, is het feit dat mijn tuin ook verpietert. Nu kan ik volgend jaar best nieuwe planten kopen, maar er is een andere reden. De tuin was het ding van mijn man en nu hij overleden is, heb ik in het voorjaar mijn best gedaan om de tuin op orde te houden, iets dat mij aardig gelukt was, daarom doet het mij een beetje zeer dat het er nu zo treurig uitziet, maar goed planten hebben ook overlevingskracht, net als na de toch wel strenge vorst afgelopen winter.

      Verwijderen
    3. Ik hoop dat de planten in je tuin idd sterk genoeg zijn om dit te overleven .Als ze al langere tijd staan zijn ze hopelijk diep genoeg geworteld om dit te kunnen .Ik hoop het voor je want het is toch een mooie herinnering
      aan je man .Sterkte

      Verwijderen
  2. Haha nou ik denk er anders over. Ik heb juist nooit moeite met kou en regen en ik heb zeker niet gevraagd om deze zomer. De dieren, de natuur alles lijdt. Zo ook zieke en zwakke mensen.

    Dus zo leuk is het allemaal niet maar ik snap je wel hoor, klagen doen we nu een maal veel en vaak. Ik denk dat we te rijk zijn. Geniet maar lekker van je momentjes en let maar niet op ons.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ook geen moeite met regen kou storm of sneeuw ,zeker niet ook dan hoor je mij niet klagen .Ik weet dat mensen lijden en zieken het moeilijk hebben ,ook de de natuur en de dieren .Maar wat lost dat oeverloze gezeur dan op ? helemaal niets ,dat is wat ik bedoel !!

      Verwijderen
  3. Hier een best wel klagende Hubbie. Hij heeft nooit tegen hitte gekund en dit is wel erg in zijn ogen. Zelf vind ik het ook warm maar ik kan er beter mee omgaan. Het mag wel wat minder. Morgen twee kleinkinderen de hele dag. Bij zoon wordt een zonnescherm opgehangen en dan lopen de kleintjes ook maar in de weg. Eind van de middag brengen wij ze weer terug en blijven gezellig eten. In de tuin.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klagen doen het mensen heel gauw. Gewoon jezelf zijn. Dat is ook de beste. Anders voel je erger daardoor. Maar ja. gelukkig klaag jij niet. Sommige mensen kunnen echt niet tegen. Ik zie bui hangen bij ons? Fijne zonnige dag gewenst. Je foto is prachtig om te zien.En ga jij maar mooie tuin genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oja hier nog geen regen gezien. Het is wel beter voor de natuur. Misschien komt het bui. Het is wel eens goed.Ik zeg het al hier bij ons hangt het bui?ღ꧁ღ╭⊱ꕥ

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, je verhaal. Hier loopt een klager rond. Ik doe net,alsof ik niets hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kan niet zo goed tegen de warmte, maar hoe meer je klaagt des te warmer wordt je:) Rustig houden en stiekem hoop ik wel op een dikke regenbui:) Dan maak ik even een regendansje:)

    Geniet van het weekend,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...