woensdag 9 januari 2019

Hoezo duur ?

Afbeeldingsresultaten voor pillen


Soms begrijp ik helemaal niebetalen







Hoe het op dit moment gaat met de medicijnen die ik zelf moet betalen daar snap ik helemaal niets meer van . Ik gebruik al jaren Inhibin voor de extreme beenkrampen in de nacht en dat mag alleen nog op recept sinds eind vorig jaar .Nu betaalde ik de eerste keer iets van 14,67 voor 42 tabletten en daar kan ik 14 dagen mee doen .Toen ik ze nog gewoon bij de apotheek kon kopen betaalde ik ong 8,45 voor 42 tabletten voor 14 dagen dus ik dacht het bedrag van de eerste nutteloze uitgifte a 6 euro komt erbij want er hoeft niets uitgelegd te worden .Kocht ik destijds voor een maand  90 tabletten betaalde ik 16,95 en dat is toch een aardig bedrag elke maand .Nu betaal ik elke keer voor 42 tabletten dus 14.67 echt te zot voor woorden moet ik dit dus gewoon allemaal maar accepteren .Ik kwam er met haar in dit gesprek niet uit want volgens haar kan dit niet anders .Gewoon over de toonbank kopen is veel goedkoper dat op recept ! Maar ja dat kan dus niet meer !

10 opmerkingen:

  1. https://www.efarma.nl/inhibin-dragee-100mg/13603957

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de link ,ik zal eens kijken of ik hier iets mee kan

      Verwijderen
  2. pfff ik begrijp je helemaal Elisabeth, ik zit met soortgelijk probleem, alleen als je het vaker nodig hebt... wordt het gratis.. vraag een recept
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze op recept Dien maar moet ze wel zelf betalen .En duur betalen nu ik ze niet gewoon in de apotheek meer kan kopen .

      Verwijderen
  3. Ik moet ook elke maand medicijnen betalen. En die zijn de laatste maanden zes euro duurder geworden. Het ligt aan de fabrikant zegt de apotheek. Maar ik vind het toch wel veel worden. Er is een lijst met medicijnen die vergoed worden. Ik ga toch maar eens met de dokter praten. Als je ze regelmatig gebruikt kun je kijken of de medicijnen op die lijst staan en dan krijg je ze vergoed.

    Liefs Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En in het buitenland ev. via internet?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer even komen bijlezen.
    Hier bij Ons is het probleem dat de medicatie wordt uitgevoerd naar het buitenland. Het gene dat nog voorhanden is moet steeds besteld worden, zo kan je uren wachten, nog eens teruggaan om het af te halen en een veel te dure prijs wordt betaald, ook mét voorschrift. En de terugbetaling is ook niet je-dat! groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik weet er alles van Elisabeth en ontvang ook steeds problemen met mijn medicijnen en ook die van mijn man voor zij astma. Uitleg niet nodig want we hebben ze al jaren. En dan toch ervoor betalen vind ik kolder. Maakte daar de vorige keer flinke stampij erover. Sommige neemt en haalt mijn vriendin nu bij de apotheek in Gentbrugge want daar zijn ze wel goedkoper. Andere ook weer juist niet. Helaas kan ik er niet mee stoppen zei een arts bij een second opinion en de de goedkope werken niet altijd goed en geven bijwerkingen. Maar ze geven steeds meer de alternatieven dus de goedkoopste en dat zint mij niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Elisabeth,

    Ik weet nog niet of mijn medicijnen duurder zijn geworden, want ik heb nog net in het oude jaar voor drie maanden gehaald. Dus ik moet nog even afwachten. Sterkte met dit probleem.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Als ik lees dat gewoon de verzekeringen hier ook een aandeel in hebben dan kan ik echt giftig worden!! We moeten al veel zelf betalen en nu nog een verzesvoudiging vaak van de ons al gebruikte meds. Als een arts iets voorschrijft dan zegt de verzekering dat je wel een ander middel kan gebruiken met eenzelfde werking. Zij zijn toch geen arts!! En dan die prijzen!! Rijzen echt de pan uit. Echt heel vele wat je nu moet betalen Elisabeth!
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...