woensdag 16 januari 2019

Somber ?

Tja het is geen stralend weer en ik zou ook liever voorjaar willen met een lekker zonnetje .Maar als ik naar mijn postzegeltje kijk en ik zie opeens mijn Sneeuwklokjes die al op komen .Ook de Helleboris gaat binnenkort bloeien want die zit vol knoppen dan word ik toch wel heel blij hoor !
In de voortuin zie ik ook al neusjes staan van deze Blauwe Bos Hyacint 
De afbeelding is niet van mij maar van internet 

Ook in de mand met Roze Tulpen die ik geplant heb zie ik al neusjes omhoog komen .En ja gaat het vriezen dan kan het natuurlijk wel even mis gaan ,maar de mand kan ik dan binnen zetten .Het is best somber weer maar ik maak er het beste van .Ik heb van die mooie 3lonts kaarsen die heerlijk geuren naar Sandalwood en die branden al vroeg en ruikt de huiskamer heerlijk .Dat zijn de dingen waar ik van geniet en blij van word 

De foto's zijn oude van vorig jaar of eerder en de onderste in niet van mijzelf .ik moet nog even geduld hebben voor ik foto's kan maken van mijn bolletjes en bloemetjes 
Liefs Elisabeth 


13 opmerkingen:

  1. Anoniem1/16/2019

    In onze voortuin staan al twee purperen helleborus planten volop te bloeien. De bollen zijn nog niet actief. Vanaf vrijdag zien we de zon misschien wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het zo hoopvol,die kleine blaadjes en opkomende voojaarsbloemen. De kracht van de natuur,waar wij een onderdeel van zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. fantastisch dat het leven zich niet laat tegenhouden door niks hé :-)
    heerlijk de bloeiertjes, al wordt het nog wel kouder
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk is dat he, dat verwachtingsvolle... Zag ook alweer tulpen bij de bloemenman en dan denk ik altijd 'o, bijna lente' Onzin natuurlijk, maar dat gevoel...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De vorst zal komen was voorspeld, maar dat hadden ze al eerder verteld en toen ook helemaal niets ontvangen. Voor mij hoeft de koude ook niet en ga nu ook wel naar de Lente verlangen. Ook aan bomen al jong leven ontmoet, dus de natuur denkt het gaat zo met het weer wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee niet somber Elisabeth, wat stiller misschien.
    Ook de natuur, maar dan toch een bloemetje hier en daar.
    Dat kleine klokje weet zich door de harde grond heen te duwen.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, in de natuur is er altijd voldoende om naar uit te kijken. Veel struiken en bomen laten ook al knoppen zien! blijven kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Genieten is vooruitzien, en zo is het met de bollen. Ben zo blij dat de zon nu schijnt, maar ja dan is het ook koud. Jammer voor de planten, maar ach met de natuur komt het altijd weer goed. Van de zon word ik vrolijk en heb ik overal zin in en dat is ook wat waard. De kou nemen we dan maar even voor lief.
    Goed weekend en lieve groet van
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Of de foto's nou van vorig jaar zijn of niet, het is echt heerlijk om ze te zien :_) Het grijze weer heeft nu plaats gemaakt voor vorst en heerlijk gezond weer. Komende dinsdag voorspellen ze echter een pak sneeuw nou... ik ben echt benieuwd of dat zo is.
    Heerlijk om in huis te zitten met kaarsjes en warmte ;-)
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dit is echt heerlijk weer Helma ,Ben benieuwd of er sneeuw komt en mijn met bont gevoerde laarsjes staan klaar om er lekker door te banjeren haha

      Verwijderen
  10. Met de gedachte aan de lente word ik hier alleen maar vrolijk van. Na sombere tijden komen er ook dagen van licht ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik let nu nog niet zo op sneeuwklokjes, omdat het net januari is. Ik stel me daar pas voor open eind februari ; )

    Maar er is inderdaad best wat kleur te vinden als je goed kijkt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bloemen maken mensen altijd vrolijk en blij. Het is dus niet te verwonderen dat we dan naar het voorjaar en lente verlangen... Maar vandaag heeft het gesneeuwd en het landschap zag er weer magisch wit uit en dat is ook genieten... Ik ben erop uit getrokken met het fototoestel in het gareel. :-) Ik denk jij ook? ;-)
    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...