vrijdag 23 maart 2018

Ik doe het gewoon nog een keer

Bekende ervaring na een staaroperatie, want je eigen lenzen zijn eruit en de kunstlensjes kunnen nu eenmaal niet accommoderen. Dus: een verafkijkbril, eentje voor de pc en voor mij vooral een goede, door de opticien op mijn leesafstand afgestelde, leesbril. Ik kan zelf wel tegen een multifocale bril, maar voor relaxt lezen heb ik écht mijn leesbril nodig.
Hopelijk zijn je verdere oogklachten langzamerhand aan het verdwijnen!
Hartelijke groet, Zem.




Ik hoop dat Zem het goed vind dat ik deze reactie gebruik . Soms begrijp ik niets van de medische wereld .En ja ook in mijn omgeving werd mij steeds weer gezegd dat er een wereld voor mij open zou gaan na de Staar Operatie  .En zeker ben ik blij dat ik het heb laten doen en zijn de schrik reacties verdwenen als er geschitter of iets dergelijks gebeurd .Maar ook erger ik me omdat ik nu steeds meer lees over wat er daarna kan gebeuren .Geen ernstige dingen in de meeste gevallen maar wel dingen die wij als patienten zouden moeten weten ,dingen die ons zeker bang kunnen maken  Er zijn mensen geweest die me vertelden ,er gaat een wereld voor je open en ja dat is echt waar .De wereld is een stuk lichter en best wel heel helder en ook kleuren zijn veel mooier nu .Maar niemand heeft me de andere dingen verteld ,de klachten erna waar wij mensen toch echt heel erg van kunnen
schrikken .Ook had ik geen idee dat ik nu diverse brillen zou moeten aanschaffen .Heel erg jammer dat er ook door de oogartsen zelf zo luchtig over gedaan word .Geef Pot vol Blommen mensen eens echt goede informatie ! Op Internet heb ik niet meer gekeken want daar staan zoveel negatieve en zelfs heel enge verhalen dus dan ben ik direct weg ,ik vind het de taak van de oogarts om dit soort dingen te bespreken ,punt uit want ik ben gewoon een beetje boos omdat er zo luchtig over gesproken word !
Elisabeth 

8 opmerkingen:

  1. Anoniem3/23/2018

    Jij hebt super pech gehad. Bij mij was het feest na de staaroperaties. De enige bril die ik nodig heb is een leesbril en die draag ik minstens 10 uur per dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Marja daar lijkt het wel op dat ik echt pech heb met dit soort dingen .Maar ach ik hou gewoon de brillen bij de hand .

      Verwijderen
  2. Hoi Elisabeth,
    ik begrijp dat je echt heel vele pech hebt gehad bij je operatie en daar schrik je dan toch wel even van! Ik had zo gehoopt dat jet voor nou nu eens wat lekkerder zou gaan maar dat blijkt dus helaas niet zo te zijn. ik hoop echt dat je binnenkort kunt zeggen dat alles de moeite waard is geweest.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Helma
      Ik ga zeker niet beweren dat het niet de moeite waard is geweest ,zeker wel . Maar er gebeurd zoveel waar ik niet op voorbereid was en dat heeft me veel angst opgeleverd en daar heb ik heel veel moeite mee .Mijn gezichtsvermogen is van 30 % naar 60 % gegaan en meer gaat het niet worden jammer genoeg .Ik hoop wel dat de nare bijwerkingen nog zullen verdwijnen of minder zullen worden in elk geval
      Liefs Elisabeth

      Verwijderen
    2. Inderdaad de informatie kan bij sommige oogartsen uitgebreider. Ik had me enthousiast laten maken voor een multifocale lens. Kosten 1800 euro. Tot ik van een vriendin hoorde,dat ze toch een bril nodig had,ondanks dure lenzen.. Ook was me niet verteld, dat die multifocale lens mogelijk halo's gaf,zeker,als je al slecht zag in het donker. Dus ik nam de standaard lens en hoop nu,dat mijn nieuwe bril de kleine klachten doet verdwijnen. Heel leuk,ik zag nu,hoe mooi de kleur van de vacht van de hond was. Sterkte met wachten op het eindresultaat.

      Verwijderen
  3. Inderdaad balen dat er niet duidelijker is ingegaan in de voorgesprekken over wat je kunt verwachten. Dat leggen de oogartsen kennelijk naast zich neer als niet belangrijk en gaat meestal wel weer over. Helaas hoor je dat vaker.. ook met andere ingrepen, terwijl juist die voorkennis voor de patiënt zo belangrijk is.
    Maar je kunt er maar mee zitten en denken, is het bij mij wel allemaal goed gegaan.
    Ik hoop dat de tijd de rest zal helen Elisabeth. En dat je, al is het dan wel met bril, weer echt goed zult kunnen zien en lezen.
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er geen ervaring mee Elisabeth.
    Ik vind het jammer voor je dat het niet helemaal zo is geworden zoals je had gehoopt.

    Lieve groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja ik kan me voorstellen dat je het had willen weten vooraf elisabeth :-(

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...