maandag 4 maart 2019

Een [ geen ] fijn gesprek

Vanaf het begin was ik blij met mijn '' toen '' nieuwe huisarts .Heel betrokken ,luisterde echt goed en we overlegden over medicatie behandeling en dergelijke . En goh ik heb nu een doosje met 30 Temazepam tabletten ,zo krijg ik in elk geval een paar uurtjes slaap deze komende maand .Maar voor ze op zijn mag ik me weer melden !! De optie was ook Diazepam [ valium ] als vervanger en toen viel ik bijna van mijn stoel Excuse Me !! Valium werkt bij mij geheel averechts en maakt paniek aanvallen juist veel erger ,ik heb destijds de pillen aan hem terug gegeven ,staat ook in mijn dossier Geen Valium !! De andere optie is Mirtazapine in een lage dosis om te kunnen slapen en later af te bouwen .Ik ben bang voor dit soort middelen want wat heb ik daar veel ellende mee gehad .Ik heb nog net niet met mijn vuist op zijn bureau geslagen maar gewoon gezegd dat ik dan maar die 20 mg Temazepam wil in tablet vorm ,schrijft de idioot capsules voor ,maar dat heb ik kunnen regelen bij de apotheek .Ik ben zo moe van dit gesteggel over medicatie .Ik heb gezegd wat maakt 1 tablet per nacht uit nu ik bijna 68 ben ? tja heel veel volgens hem want dan kan je eerder dement worden en eerlijk gezegd zal dat me nu even worst wezen . Nu ben ik dus echt heel erg moe van dit gedoe ,bah bah bah . Maar heel voorzichtig heb ik mijn hoop op de CBD Olie ,ik bouw het heel voorzichtig op en misschien ?
Elisabeth 

21 opmerkingen:

  1. Anoniem3/04/2019

    Eerst maar eens een paar nachten goed slapen, meisje. Het is allemaal een beetje te veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees dat je ook cbd olie gebruikt. Neem die niet in de avond want daar slaap je dus niet van! Het ontspant wel maar verhoogd je bewustzijn en dan slaap je dus niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De CBD olie gebruik ik alleen in de ochtend .Ik las al vaker dat het niet verstandig is om dat in de avond te doen .

      Verwijderen
  3. Hopelijk heb je wat beter geslapen. En hopelijk gaat je medicatie helpen bij jou. Heb je ook slaaptest gedaan in zk? Misschien kunnen erachter komen. Het is voor allemaal te veel voor je. Nogmaals heel veel sterkte. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.🌸🌸🌸

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb een paar uurtjes kunnen slapen maar was erg onrustig door dat gesprek.Ik slaap slecht door teveel spanning helaas

      Verwijderen
    2. Gelukkig heb je toch paar uurtjes kunnen slapen. Dat is belangrijk. Gesprek geeft ook spanning toe. Vanavond zal nog beter gaan slapen. Jou lichaam moet ook beetje aanwennen van medicatie lieve Elisabeth.Nogmaals sterkte ermee.

      Verwijderen
  4. ohhh vrouwke, toch, ja je hebt gelijk, eerder dement worden pffft, van niet slapen zou je dement worden of erger:-( je moet toch altijd zelf wakker blijven bij de dokter hé
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blegh... Wat een gedoe inderdaad. Als je het al moeilijk hebt zit je niet te wachten op moeilijkheden met de mensen die je zouden moeten helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk slaap je voorlopig even goed bij! Want anders is het vaatje echt straks helemaal leeg. Was dit nou de huisarts waar je het zo goed mee kon vinden en die je toch goed begreep? Tja, zo'n man kan natuurlijk niet alles onthouden maar als het in je dossier staat was dit aanbod wel een misser.
    Succes weer Elisabeth heb je wel wat geslapen vannacht? Ik hoop het.
    Liefs XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is hem ! Al zo'n 11 jaar mijn huisarts en altijd rustig overleg over medicatie en hij luisterde altijd echt naar wat ik vertelde ,gisteren walste hij zo ongeveer over al mijn woorden heen .Ben heel erg boos over dit gedrag .Ik heb eigenlijk zelf gewoon 20 mg Temazepan geeist omdat 10 mg niet voldoende werkt en ik dan nog 3/4 van de nacht wakker lig .Vannacht een paar uurtjes kunnen slapen ,maar door de onrust te weinig .

      Verwijderen
  7. Als ik je een tip mag geven. Neem nu ook ‘s morgen de CBD-olie niet in nu je ‘s avonds Temazepam gebruikt. Deze middelen werken elkaar tegen.
    Waarom wil je huisarts geen Zopiclon geven? Dat middel is toch lichter dan Temazepam?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik al 4 jaar Temazepam en de CBD heeft daar geen enkel effect op volgens mij .En Zopiclon tja ,gedoe over verslaving

      Verwijderen
  8. Oké, maar als je een pam gebruikt werkt de CBD niet. THC ook niet mocht je dat overwegen.
    Verslaving snap ik, maar dat is met Temazepam ook zo, zo niet erger dacht ik.
    Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb jij daar dan ervaring mee dat bij temazepam de CBD niet werkt ? Anderen vertellen juist dat de twee middelen elkaar versterken als ik ze beide gebruik ,heel erg verwarrend !

      Verwijderen
  9. Elk lichaam is zijn eigen chemische fabriekje, zeg ik altijd, en reageert dus anders.Temazepam vond ik afgrijselijk. Snel verslavend en mentale beïnvloeding, en niet positief. Ik dacht van een pam af te komen door CBD-olie te gebruiken en nam het gelijktijdig in. Hondsberoerd en slapeloos. En toch doorzetten hè, want je weet maar nooit. Nu houd ik het bij 1 tabletje pam. Niks mis mee en ik ben bepaald niet de enige.
    Houd je poot stijf bij je huisarts, het gaat om jou, niet om hem. En je betaalt het spul zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je voor je reactie .Temazepam doet bij mij ook niet extreem veel twee hoogstens twee en half uur slaap geeft het mij .dus met twee keer een half heb ik in elk geval een paar uurtjes slaap .En ja al die pammetjes en zopiclommetjes en wat er nog meer is zijn verslavend .Slecht slapen doe ik al zo'n 30 jaar en de laatste jaren vaak niet meer dan een uur of anderhalf uur per nacht ,dus wat kan je dan nog.Ik merk eigenlijk niets van de paar druppeltjes CBD en hoop op een wonder al ben ik bang dat het er niet van komt .Maar hoop doet leven toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat moet een mens toch opmerkzaam zijn en voor een deel de eigen gezondheid en medicatie regelen. Gelukkig deed je dat

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb hier tweemaal een reactie op gegeven en op publiceren gedrukt. Zijn ze niet aangekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik vind geen reactie van jou ,ook niet in spam dus blijkbaar is er toch iets mis gegaan .

      Verwijderen
  13. Slecht slapen is echt gewoon een crime!!
    Wat je zegt over de medicatie ken ik wel hoor en de apotheek kan er ook wat van. geven je ook vaak weer wat anders dan de HA heeft voorgeschreven. Ik hoop dat je inmiddels een paar fine nachten hebt gehad Elisabeth.
    Lieve groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen

Bloggen

Augustus 2007 begon ik voor de grap te bloggen op Windows Live Spaces .Al binnen een uur had ik het eerste vriendschap verzoek van A die nog...